הקטנת חזה למי מיועד הניתוח?

ניתוח הקטנת חזה נועד לכל אותן נשים, בכל גיל, אשר ``סובלות`` מחזה גדול (היפרטרופיה). נשים אלו סובלות מעודף משקל על החזה, מתלוננות על רגישות וכאב בחגורת הכתפיים, מתלוננות על סימני לחץ של החזייה בכתפיים ועל הצורך לחיות רק עם חזייה. לעיתים מתלוננות הנשים על גרד ואדמומיות עונתית מתחת לשד ועל בעיה אסטטית חברתית.
הקטנת חזה ניתוח
הקטנת חזה מחיר
הקטנת חזה לפני ואחרי

איך להתכונן לניתוח הקטנת חזה:

  • ד”ר עזריה וד”ר ענבר יבקשו לקבל את ההיסטוריה הרפואית שלך ואת הבריאות הכללית שלךישוחחו על הציפיות שלך לגודל ומראה החזה לאחר הניתוחתקבלי הסבר מפורט ונרחב של ההליך הסיכונים והיתרונות הרבים. ועל הליך הניתוח עצמו

    יבחנו וימדדו את השדיים

    יצלמו תמונות של השדיים לתיעוד הרפואי

הערכה טרום ניתוחית

1. לכל אישה מעל גיל 30 מומלץ לבצע אולטראסאונד שדיים ומעל גיל 50 רצוי להצטייד בממוגרפיה טרם ניתוח הקטנת חזה לצורך השוואה. במקרה של סיכון גבוה יותר לסרטן השד יבוצעו הבדיקות הללו בגיל צעיר יותר ויש ליידע אותנו על מקרים כאלה במשפחה.
2. אנו מודדים את איכות העור ואיכות רקמת השד הקיימת בחלקו העליון והתחתון של השד ובעיקר מתחת לפטמה. אנו מבצעים הערכה של איכות העור, הידלדלות העור, מצבו האלסטי והמצאות סימני מתיחה המעידים על איכותו. מדידה חשובה נוספת הינה קוטר העטרה. במקרים רבים צניחת השד וגודלו מלווה בהתרחבות העטרה הדורש תיקון ניתוחי.
3. יש להחליט טרם הניתוח מהו מראה השד הרצוי לך. אנו משתדלים להקטין את השד למימד המתאים למבנה גופך על פי בקשתך. אנו מייחסים חשיבות רבה למבנים שאינם משתנים בעלייה או ירידה במשקל כגון: רוחב הכתפיים ובית החזה ורוחב האגן, גובה ומבנה כללי.
4. ניתוח הקטנת חזה נערך בבית חולים תחת הרדמה כללית. אורך הניתוח כשעה וחצי. במהלך הניתוח אנו מקטינים, בד``כ, את קוטר העטרה ומעלים את העטרה והפטמה על ``גבעול`` למיקומה החדש. ה``גבעול`` מכיל כלי דם ועצבים המגיעים לפטמה.
בביצוע הקטנת השד מוציאים רקמת שומן ובלוטות חלב עודפות. בלוטות החלב נשארות, קשורות לגבעול הצר שמחובר לפטמה, מאפשרות יצירת חלב, אבל בכמות מוגבלת ולא מספקת להנקה.
אנו יוצרים מעיין ``ערסל`` התומך את השד בחלקו התחתון ויוצר מלאות סמוך לחריץ שבין שני השדיים. את הרקמה שאותה הסרנו, אנו שולחים לבדיקה פתולוגית. בסוף הניתוח, אנו תופרים בחוטים פנימיים ונספגים כך שאין צורך להוציא תפרים ואין סימני תפרים על פני העור. אנו חובשים את המקום במדבקות רפואיות וחזיית ספורט אותה לא מורידים למשך 3 שבועות לערך.

ברוב ניתוחי הקטנת השדיים המבוצעים על ידינו אנו לא משאירים נקזים ואין צורך באשפוז ממושך. למעשה רוב המטופלות משוחררות לביתן לאחר כמה שעות של השגחה. חזרה לשגרה הינה בין הקצרות ביותר מכלל ניתוחים פלסטיים ואורכת ימים ספורים בלבד.

יש לבצע בדיקות מקיפות בטרם הניתוח עצמו, מפני שמדובר בניתוח המתבצע בהרדמה מלאה. כגון: ספירת דם, בדיקת אק``ג, ממוגרפיה ו-MRI של השדיים ובחינת העבר הרפואי של המטופלת ובנות משפחתה בכל מה שקשור לסיכוי הימצאות גנים של סרטן השד.

הקטנת חזה רון עזריה
הקטנת חזה לפני ואחרי

צלקות

בניתוחי הקטנת חזה קיימות מספר שיטות לניתוח.
כעיקרון, השיטות מתחלקות לניתוח עם צלקת סביב העטרה וצלקת אנכית בלבד (כפי שנראה בצילום) ולניתוח המשאיר בנוסף לצלקות אלו גם צלקת רוחבית באזור קפל השד (צורת העוגן).
לכל אחת מהשיטות קיימות יתרונות וחסרונות,עליהן יש לדון באופן אישי לפני הניתוח. אולם, בשל התקדמות בשיטות הכירורגיות של השד, מקובל כיום לבצע את הניתוח ללא צלקות בולטות ומגבילות (כמו הצלקת לאורך קפל השד). צלקות אלו אמנם ``מוסתרות`` על ידי הקפל, אך בולטות וחשופות מאוד על פני בית החזה משני צידי השד (בולט ביותר עם בגד ים) או מצידם הפנימי של השדיים (בולט יותר במחשוף וקשה מאוד להסתירו).

שיטת הניתוח יכולה להשתנות ממטופלת אחת לשנייה בהתאם לצורת השדיים, סוג העור ואיכותו, כמות, עובי וגמישות הרקמות הרכות.

תוצאות סופיות לאחר ניתוח זה מתקבלות כעבור מספר חודשים בלבד. בחודשים הראשונים השד עלול להראות אחר ושונה מצורתו הסופית.

הקטנת חזה – שאלות ותשובות:

כמה זמן אורך ניתוח ?

במרפאתנו ניתוח הקטנת חזה אורך בין 1.5-2 שעות

האם הניתוח מסוכן ?

הניתוח בטוח יחסית. קיימים סיבוכים וסיכונים כמו בכל הליך רפואי : דימום, זיהום, פעירת תפרים, צלקות (טיב צלקת תלוי גנטיקה), אובדן תחושה, אסימטריה

מאיזה גיל מומלצת הקטנה?

אנו מבצעים הקטנות חזה מגיל 17.

יש להדגיש כי בגיל מאוד צעיר קיימת אפשרות לגדילה חוזרת של שדיים

האם כדאי לרדת במשקל לפני ניתוח ?

הקטנת חזה מומלץ לבצע כאשר BMI הוא מתחת ל-35. BMI הוא יחס בין גובה למשקל גוף (משקל גוף חלקי גובה בריבוע)

האם ניתן לבצע הקטנת חזה בשאיבת שומן ?

הקטנת חזה מסירים בלוטה ושומן עודפים, שאיבת שומן אינה מספיקה, מה גם שאם נבצע שאיבה בלבד, עדיין יש להסיר עודפי עור ולבצע הרמה של השד. אנו נעזרים רבות בשאיבת שומן כאשר אנו מעוניינים להסיר עודפי שומן באיזור בית חזה צידי למורך עיצוב של השד.

האם כדאי לבצע הקטנת חזה רק אחרי לידות ?

הקטנת חזה עלולה לפגוע ביכולת להיניק לאחר מכן. אולם ברגע שיש סבל אצל אישה כמו כאבי גב, חירוץ כתפיים מחזייה, דלקות ופטרות חוזרות באזור קפל תת שדי, יש לשקול הליך זה לפני לידות.

האם הקטנת חזה עלולה לגרום לסרטן שד ?

חד משמעית לא. במידה ומתפתח סרטן שד אצל אישה, הדבר לא נובע מניתוח הקטנה/הרמה. בהקטנת שדיים שולחים את הרקמות שהוסרו לבדיקה היסטופתולוגית לשלילת קיום מחלה

מה לובשים לאחר הקטנת חזה?

יש ללבוש חזית ספורט ל-3-4 שבועות. בד”כ לאחר כחודש ניתן לעבור לחזיות רגילות, ואפילו מומלצות חזיות “ברזלים”

האם ניתן לקבל החזר מביטוח ?

במידה וקיים ביטוח פרטי, יש לבדוק מול סוכן הביטוח האם מגיעים החזרים בניתוח מסוג זה.

איך ההחלמה ?

ניתוח הקטנת חזה אינו ניתוח מאוד כואב. בימים הראשונים המטופלת משתחררת עם חבישת לחץ על החזה שעלולה לגרום לכאבי גב ולחץ.

בכמה מידות ניתן לרדת ?

בהקטנת חזה ניתן לרדת לפחות ב-2 מידות קאפ

מתי ניתן לחזור לפעילות גופנית /ספורט?

לאחר חודש-חודש וחצי, בהתאם להחלמה והמלצת המנתח בביקורות שלאחר הניתוח

איך למעשה ניתוח הקטנה והרמת חזה מתבצע?

המנתח בדרך כלל:

מבצע חתך מסביב לעטרה ובמורד כל שד

מסיר עודפי רקמת שד, שומן ועור כדי להקטין את גודל כל שד

מעצב מחדש את השד וממקם מחדש את הפטמה .

הפטמה בדרך כלל נשאר מחובר לשד

ייתכן שיהיה צורך להסיר ולאחר מכן לחבר מחדש במיקום גבוה יותר אם השדיים שלך גדולים מאוד על מנת לקבל פרופורציה נכונה של השד

ד”ר עזריה וד”ר ענבר יבצעו את המיטב על מנת להשיג סימטריה בין השדיים שלך, אך עשויה להתרחש שינויים מסוימים בגודל ובצורת השד. גם גודל העטרה עשוי להיות מופחת. צלקות החתך שלך עשויות לדעוך עם הזמן אך לעולם לא ייעלמו לחלוטין.

 מה קורה מיד לאחר הניתוח: השלבים הראשוניים

השדיים שלך יהיו מכוסים בתחבושת גזה או תחבושות

ניתן להניח צינור מתחת לכל זרוע כדי לנקז עודפי דם או נוזלים

סביר להניח שתיקחי תרופות לכאב ואנטיביוטיקה, כדי להפחית את הסיכון לזיהום

בימים או בשבוע הראשונים שלאחר הניתוח:

השדיים שלך כנראה ירגישו רכים ורגישים

השדיים שלך עשויים להיות נפוחים וחבולים

המנתח שלך עשוי להמליץ ​​על חזיית דחיסה אלסטית כדי להגן על השדיים (חזיית לחץ)

יש להגביל את הפעילות הגופנית למשך שבועיים עד ארבעה שבועות בזמן שהשדיים מתרפאים

תזדקקי להגיע למרפאה לביקורות ומעקב כדי להסיר תפרים ולבדוק את ההתאוששות שלך.

השלב האחרון שלו חיכינו – התוצאות והיתרונות :

אחרי ניתוח להקטנת חזה, האזור צפוי להיות נפוח, חבול ואדום. אלו תופעות טבעיות לחלוטין חלק בלתי נמנע . המטופלת צפויה להבחין בשינוי ניכר במראה השדיים,

אך חשוב להתאזר בסבלנות ולזכור כי צורת החזה בימים שאחרי הטיפול היא לא הצורה ייראה לנצח. התוצאות הסופיות צפויות להופיע רק אחרי כמה חודשים – בדרך כלל לאחר תקופה של בין שלושה חודשים לחצי שנה. הנפיחות באזור החזה תרד בהדרגה, החתכים צפויים להחלים לחלוטין ושטפי הדם צפויים לחלוף מעצמם.

כדי לסייע לאזור החזה להחלים מהניתוח מהר יותר ובצורה בריאה יותר, יש לעקוב אחר הנחיות הרופא המטפל ולמלא אחריהן במלואן. ביומיים הראשונים, יש להקפיד על לבישת חזיית ספורט למשך כחודש לפחות – גם בזמן השינה.

חשוב שלא להרים מסעות כבדים בזמן ההתאוששות. יש להימנע מחשיפת החזה לקרני השמש שעלולות לעכב את תהליך ההחלמה של וגם לגרום לצלקות להתכהות.

ניתוח הקטנת חזה מוצלח יכול להקל על כאבים בגב העליון, בצוואר ובכתפיים. לאפשר לך ולהגביר את היכולת שלך להשתתף בפעילויות גופניות ולקדם דימוי עצמי חיובי יותר.

התוצאה הסופית היא בדרך כלל קבועה – אם כי צורת וגודל השד יכולים להשתנות עקב גורמים כמו הזדקנות ועלייה או ירידה במשקל.

**סיבוכים ותופעות לוואי

  • כמו בכל ניתוח קיימים סיבוכים אפשריים. העיקרים שבהם:
  • נמק של הפטמה חלקי או מלא. עליה בשיעור סיבוך זה עולה ככול שמבוצעת כריתה גדולה יותר. בכל מקרה זהו סיבוך נדיר ביותר ושיעורו פחות מ- 1%
  • שטפי דם או סרומות (נוזל תגובתי )כ- 3% מכלל הניתוחים המבוצעים, שיהיה צורך לנקזו.
  • זיהום בפצע הניתוחי פחות מ- 1% מכלל הניתוחים. לאחר הניתוח אנו ממליצים על נטילת אנטיביוטיקה מונעת למשך 5 ימים להפחתת הסיכון לזיהום.
  • הצורך בניתוח חוזר לצורך תיקון קיים בעיקר בניתוחים עם צלקת אורכית בלבד, בשל אופיו השמרני והרצון להימנע מצלקות מיותרות. שיעור התיקונים אצלנו הינו כ-2% ורובם מבוצעים בהרדמה מקומית ללא צורך באשפוז או תקופת החלמה.
  • הפחתת תחושה באזור הפטמה, פחות מ- 5% מהמקרים. לרוב התחושה חוזרת עד כשנה לאחר הניתוח ובמיעוט מהמקרים התחושה אינה משתקמת. עליה בשיעור סיבוך זה עולה ככול שמבוצעת כריתה גדולה יותר.
  • יכולת הנקה עלולה להיפגע אם כי לא ניתן לקבוע בוודאות באיזה שיעור.
  • היפרדות שולי החתך ופתיחת קו התפר. תופעה נדירה וקשורה יותר לכריתת מסת שד גדולה עם עור דק ונשים מעשנות.
  • צלקות בולטות (קלואיד), רחבות (היפרטרופיות) או כהות (פגמנטריות) עלולות להופיע כתוצאה מהליכים גופניים, אישיים וגנטיים המשפיעים על ריפוי הפצע.

​**תופעות הלוואי ידונו בהרחבה עם הרופאים לפני הניתוח

מעקב לאחר הקטנת שדיים

לאחר הקטנת שד יש להמשיך בתוכנית הקבוע לגילוי מוקדם של סרטן השד. התוכנית כוללת בדיקה ידנית עצמית, בדיקה ע``י כירורג שד, ממוגרפיה או אולטראסאונד עפ``י המלצת משרד הבריאות.
יש ליידע את הבודקים, טרם הבדיקה על הניתוח שעברת.

מומלץ להיוועץ עם הרופא המנתח או כל מומחה אחר לכירורגיה פלסטית בכל שינוי שנוצר בשד.

רוצים לצפות בתוצאות המדהימות שלנו
בהקטנת חזה?
מוכנים לקבל ייעוץ והכוונה בנוגע להקטנת חזה?
תוכלו להתקשר אלינו ל-1700-506-504 או להשאיר פרטים כאן
ואנו נחזור אליכם בהקדם!